“Izrada idejnog i glavnog projekta dijela
Jadransko·- Jonski koridor,
dionica Stolac – interregionalni čvor Počitelj“
Ugovor za pružanje usluga “Izrada idejnog i glavnog projekta dijela Jadransko·- Jonski koridor dionica Stolac – interregionalni čvor Počitelj” sklopljen je dana 8. 6. 2022. između naručitelja JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar i projektanta Grupe ponuđača : INTEGRA d.o.o. Mostar (nositelj grupe), INSTITUT IGH d.d. Zagreb, Hrvatska i IGH d.o.o. Mostar. Predmet ugovora izrada je idejnog i glavnog projekta, izvođenje geotehničkih istražnih radova, te izrada studijske dokumentacije i separata potrebnih za pribavljanje urbanističke suglasnosti i odobrenja za građenje, te izgradnju autoceste.
U 2018.godini, za Jadransko-jonsku autocestu kroz BiH, Počitelj-Neum-Trebinje-granica s Crnom Gorom, izrađena je sljedeća investicijsko-tehnička dokumentacija: Analiza prostorno-planske dokumentacije, varijantna rješenja autoceste, multikriterijska analiza, idejna rješenja, prethodna procjena utjecaja na okoliš, prethodna studija izvodljivosti, te prometna studija na osnovu idejnih rješenja. Na osnovu izrađenog odabrano je optimalno idejno rješenje, kojim je definiran položaj trase predmetne autoceste, i kao kakva postala je sastavnim dijelom projektnog zadatka predmetnog ugovora.
Autocesta je projektirana u punom profilu, dakle projektirani normalni poprečni profil sastoji se iz voznog i pretjecajnog traka, te zaustavnog traka u oba smjera vožnje. Trasa jadransko-jonske autocesta ima početak na uklapanju na interregionalno čvorište Počitelj, a neposredno nakon čvorišta projektiran je čeoni cestarinski prolaz Počitelj. Trasa prolazi vrhom kanjona rijeke Bregave uz naselja Šuškovo, Prenj, Opličići, te na pogodnom mjestu prelazi rijeku Bregavu istoimenim mostom duljine 430 metara. Prethodno mostu na trasi se nalazi vijadukt Nakovanj duljine 198 m kojim autocesta prelazi preko postojeće prometne infrastrukture, poput magistralnog pravca M 6 Čapljina – Stolac, te vijadukti Šuškovo duljine 260 m i Miloševac duljine 250 metara kojima trasa prelazi preko prirodnih prepreka. Ispred mosta Bregava, na atraktivnoj lokaciji neposredno uz rub kanjona rijeke Bregave pozicionirano je dvostrano odmorište Prenj. Nakon prelaska preko kanjona rijeke Bregave na trasi se nalazi čvorište Kruševo. Čvorište je tipa „trube“ kojim se autocesta povezuje na spojnu cestu i dalje prema industrijskoj zoni Poplat i Gradu Stocu. U produžetku trasa prolazi pored naselja Kruševo, te kroz istoimeni tunel duljine 990 metara prilazi naselju Bjelojevići. Trasa završava na čvorištu Neum-Stolac u mjestu Udora sa stacionažom 23+500. I drugo navedeno čvorište je tipa „trube“, te je predviđen spoj na magistralnu cestu M17.3 Neum-Stolac izvedbom novog T-križanja na pogodnoj lokaciji. U zoni oba čvorišta projektirani su pridajući bočni cestarinski prolazi, a u zoni čvorišta Neum-Stolac predviđen je položaj centra za održavanje i kontrolu prometa. Na trasi se nalazi 15 podvožnjaka kojima se kroz trup ceste propušta 11 izmještenih prometnica, te rampe dvaju spomenutih čvorišta. Duž trase predviđeno je projektiranje 20 servisnih prometnica, kao i tri odlagališta građevinskog materijala.
U okviru predmetnog ugovora prva faza predviđa izradu idejnoga projekta i svih separata za pribavljanje urbanističke suglasnosti. Prva faza podrazumijeva izradu prometne studije i studije izvodljivosti. Projektant je izradio idejni projekt, kao i prometnu studiju, dok je izrada studije izvodljivosti u završnoj fazi. Pored navedene studijske dokumentacije izrađena je i studija utjecaja na okoliš. U okviru zakonom predviđene procedure izrade studije utjecaja na okoliš održane su javne rasprave u Gradovima Čapljina i Stolac čijim se teritorijem trasa proteže.
Trenutno je u tijeku druga faza ugovora koja podrazumijeva izradu glavnih projekata svih faza projektne dokumentacije sukladno zahtjevima projektnog zadatka, kao i izrada separata potrebnih za ishođenje dozvole za građenje. Rok za realizaciju ugovora je kraj 2024. godine.